Sköna maj välkommen!

Aldrig förr har jag längtat till ett månadsbyte som nu.

Varför?

From den 2/5 och till och med den 31/10 ska jag gå ner i arbetstid. Till 65%.

Kommer arbeta mån-fre mellan 0915-1415 ca. 

Vi får vårdbidrag pga Frejas diabetes och vi blir inte piggare, friskare och gladare av att spara de extra pengarna varje månad. Därför väljer vi nu att jag går ner i arbetstid så vi, hela familjen, kan få en möjlighet att landa.

Vi behöver det! Det är kämpigt med att vara två vuxna med hypotyreos, ett barn med typ 1 diabetes och ett barn som har energi för oss alla fyra. Det blir en minuskalkyl.

Så från o med måndag så ska jag och barnen göra sånt som är bra för själen.

* åka till bokskogen för långpromenader och lek på skogslekplatsen.
* bad och lek på Burlövsbadet
* turné bland Malmös temalekplatser
* cykelturer
* utegympa i parken

Och så småningom när det blivit varmare:
* massa dopp i havet i Klagshamn
* poolhäng hemma

Det känns som en mycket bra plan.
Planen minimerar också stressen för min man. Som kan fokusera på sitt eget tillfrisknande. Han påbörjade sin levaxinbehandling två månader efter mig, och det ska man inte glömma. De två månaderna som jag är före honom är också de två månaderna som fått mig på fötter.

Så lagom till sommaren och semestern hoppas jag att han är på fötter igen. 💜




Kommentarer
Postat av: Rebecca

tycker det låter som en bra idé att du kan gå ner i tid. Klokt beslut! :)

2016-06-04 @ 21:59:47
URL: http://notcute.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0