Nytt år, ny start, nya mål

Då har januarimånad börjat. Andra dagen på nya året och jag är trots halsont och förkylning fylld av förhoppningar och förväntningar.

Jag avger aldrig nyårslöften men i år har jag avgett ett par stycken faktiskt.

1. Jag ska prioritera mig själv ibland
2. Jag ska träna och äta bra mat, inte för att jag MÅSTE bli smal, utanför att jag ska slippa min magkatarr och min onda rygg.
3. Jag ska umgås med folk jag tycker om oftare och faktiskt inte låta det gå så långt tid mellan gångerna att jag missar en hel graviditet.
4. Jag ska bli givmildare, inte enbart när det gäller pengar utan även gällande kärlek, trygghet och vänskap.

Varför? Jo för att livet blir så mkt härligare då.

Om jag sen går ner i vikt och mår ännu bättre är det bara en bonus.

Jag tror att lösningen i en lyckad viktminskning ligger i att man INTE fokuserar på att man MÅSTE gå ner i vikt, utan istället väljer att bestämma sig för att må bättre. Och för att må bra behövs massa olika faktorer.

Man blir ju inte automatiskt lycklig bara för att man är smal!

Första dagen på mitt nya (nygamla) hälsosamma liv börjar idag.
Jag startade dagen med ett besök hos kiropraktorn och därefter blev det frukost.

Dagens frukost bestod av:
* 1 Nupo shake vanilj/mango 112 kalorier
* 1 kopp kaffe
* vatten

Denna veckan ut ska jag shaka som tidigare dvs 3 ggr per dag men äter en kolhydratfattig middag med familjen på kvällen.

När jag börjar jobba igen den 7/1 kommer jag inför att jag äter havregrynsgröt till frukost eventuellt lunch beroende på hur hungrig jag är och hur mkt eller lite tid jag har på frukosten alternativt lunchen.

Och givetvis kommer det krävas ngt extra de gångerna jag ska iväg till gymmet.

Sen har jag tagit ett annat beslut också, att i mars när mitt kort på 24/7 går ut så ska jag lösa kort på Friskis & Svettis istället. Att träna i grupp är roligare och mer motiverande för mig. Och dessutom har jag ju nu körkort så att jag smidigt kan ta mig till Friskis anläggningar utan problem.

Men det återstår tre månader på mitt kort på 24/7 och det ska nyttjas.

Vad har du gett för nyårslöften?


Kommentarer
Postat av: alexandra

mitt nyårslöfte är att nå min målvikt under 2013, haha... intressant å se om det går:)

Svar: Aja det är ett löfte. Frågan är bara hur du ska uppnå dom? Som Gunde Svahn bruka säga: Sätt upp många delmål, då vinner du ofta! Har du nån skiss på hur du ska nå målet? Kram
Kimzan

2013-01-02 @ 12:00:12
URL: http://mlbloggen.blogg.se
Postat av: Gentle Giant

Bra mål! Tror du har helt rätt i att de kommer göra livet härligare! Tror det är rätt att lägga viktminskningen som en sekundär effekt av allt annat du gör!

Svar: Ja om man lägger det som huvudmål blir det bara en belastning. Ju mindre man tänker på det man ska göra ju lättare tror iaf jag att det blir.
Kimzan

2013-01-02 @ 13:17:24
URL: http://www.gentlegiantafskfvde.blogg.se
Postat av: Eva

Det låter som en bra plan, lycka till! :-)

Svar: Tack... jag det gäller att lägga fokuset på rätt saker, det blir så mkt lättare då!
Kimzan

2013-01-02 @ 20:12:30
URL: http://www.evasfitnessme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0