Frukosten är serverad

Torsdagsmorgon och dag 2 på min resa.

Vaknade om möjligt ännu mer förkyld och med tjockhals :(

Gårdagen gick bra.
Kissade som en häst. Haha uppenbarligen är Shakerna vätskedrivande och i kombination med allt kaffe och vatten jag dricker kan ni själv räkna ut utfallet ;)

Idag känns min rygg lagom mörbultad efter besöket hos kiropraktorn. Hon gav mig djupgående massage i korsryggen och skulderbladen. Och det känns som jag har blåmärke i hela ryggen idag. Men skönt va det.

Idag blir det jordgubbsshake, kanelkaffe och vatten till frukost samt att jag börjar med mina extra tillskott. Mina extra tillskott är CLA, Burn x 4 och omega-3.

Burnkapslarna har jag använt mig av tidigare och jag vet att dom ger effekt. Omega-3 petar jag i mig sim komplement till att jag i princip aldrig äter fisk.

Får se hur denna dagen landar. Men jag är fortfarande pepp, och så länge jag inte tänker på den uteblivna maten så går det bra. Och IOM att jag stillar hungern med shake, vatten och kaffe så är det okej, känns inte som nån uppoffring, känner mig inte lurad. :)

Däremot igår vid 15 tiden kände jag mig skakig och sjukt sötsugen så då tog jag faktiskt och mosa en halv banan med 1 msk jordnötssmör. Och det både räckte och hjälpte.

I helgen ska jag köpa hem frysta hallon, nötter och kesella igen. Det är oftast min räddning.

Vet att många som kör lchf äter grädde, får googla på det och se om jag hittar något som kan passa mig.

Kokosfett i te är ett annat tips jag sett att många lchfare kör. Vad är ditt bästaste tips på att stilla hunger eller sötsug?


Kommentarer
Postat av: Liselott

Mitt bästa tips gällande sötsuget är att inte ersätta med något som inte är sött, typ nötter. För mig slutar det alltid med att jag först äter nötterna - och sen nåt sött i alla fall...
Nej, då är det bättre med något som är sött men som inte ger så mycket kalorier. För mig funkar det ofta med antingen varmt vatten med honung i eller en kopp fruktigt, sötaktigt te. Fördelen med en varm dryck är ju även att den varar länge, just eftersom den är för varm att dricka på en gång. Te med honung funkar säkert också jättebra men eftersom jag inte gillar det så ingår det inte i mitt tips :-P

Kram o lycka till!!!

Svar: Tack... det var ett bra tips... kaffe är ju min räddning i alla lägen ;) Kram
Kimzan

2013-01-03 @ 20:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0