Veckans matsedel

Enda sedan jag började med viktväktarna så har jag varit noga med att göra en matsedel.
 
Jag tycker helt enkelt att det är enklare att få i mig ordentlig mat om jag redan har planerat vad jag ska äta.
Det är ett bra sätt för mig, och något jag rekommenderar er andra också att göra.
 
Att göra en matsedel med bra och nyttig mat som man tycker om minimerar också risken för att man ska köpa fel saker i affären. Jag skriver en inköpslista efter min matsedel och så går jag först igenom vad som finns hemma i kyl, frys och skafferi för att använda så mkt som möjligt av det jag har hemma.
 
Ekonomiskt, smart och planerat ;)
 
Idag var vi på Willys och handlade för de nästkommande 10 dagarna.
 
Och vår meny här hemma ser ut som följer:
 
Måndag 25/6: Lövbiff med stekt nypotatis och cafe de paris-sås och sallad
Tisdag 26/6: Hamburgare med couscoussallad
Onsdag 27/6: Fullkornspasta med baconsås
Torsdag 28/6: Tacolasagne på sötpotatis
Fredag 29/6: Lövbiff al a mexicana (har ej bestämt mig för vilket tillbehör jag ska ha)
Lördag 30/6: Antagligen blir det grilling på Tosselilla
Söndag 1/7: Köttbullar med pastasallad med nötter
Måndag 2/7: Köttfärstortillas på fullkornstortillas, sallad
Tisdag 3/7: Matvete, stekt bacon och majs,ärtor och paprika
Onsdag 4/7: Mexicana köttfärs med råris
Torsdag 5/7:handla igen
 
Min tanke är att jag ska lägga upp recepten på det jag lagar varje dag nu. Om ni är intresserad :)
Men tills dess att jag har lagat dessa rätterna lägger jag upp ett par andra rätter till er som jag lagat de gångna veckorna.
 
Kram på er
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0