Startmåtten och minskning

En sak jag lärde mig på viktväktarna var att det var viktigt att mäta sig, för när vågen står stilla så försvinner oftast centimetrarna iaf.
 
Så därför börjar jag såklart den här viktresan med att mäta mig igen!
 
Senast jag mätte mig var den 27 januari 2012, och jag har tappat sedan dess, men för att inte "fuska" får jag utgå från de måtten jag mätte nu senast den 15 juni
 
Vad: 34 cm (januari 34,5)
Knä: 37,5 cm (januari 37,5)
Lår: 51 cm (januari 52 cm)
Midja: 105 cm (jauari 110)
Byst: 117 cm (januari 119)
Höft: 126 cm (januari 128)
Hals: 33 cm (januari 33)
Överarm: 33 cm (januari 33)
 
Fortfarande inga smickrande siffror, men det är ju verkligheten, och man kommer aldrig framåt om man ljuger för sig själv och blundar för sanningen.
 
Jag kommer mäta mig en gång i månaden, så nästa mätning sker den 15 juli.
 
Lite "kul" är dock att jag har mina mått kvar från efter graviditeten med dotten för fyra år sedan, och vågen visade 142, det om något är osmickrande.
 
Men bara för att peppa mig själv lite extra och kanske er med så tänker jag berätta för er, att man kan bli mindre.. och det går....
 
23 juni 2008 mätte jag enligt följande, inom parantes finner ni de antal cm jag är mindre nu!
Vad: 43 cm (-9cm)
Knä: 46 cm (-8,5)
Lår: 78 cm (-27)
Midja: 133 cm (-28)
Byst: 129 cm (-12)
Höft:143 cm (-17)
Hals: 37 cm (-4)
Överarm: 37 cm (-4)
 
Så totalt sedan dottern kom för fyra år sedan, och då dessutom en avverkad graviditet till är jag idag, trots allt, 109,5 cm MINDRE!!!
 
Häftigt va??
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Vilken förändring, både på kilon men framförallt på måtten och bilderna talar verkligen sitt eget språk.

När du mäter vad, lår, midja exakt var tar du måtten? Jag mäter alltid lår och vad mitt på men midjan blir alltid vid naveln, var jag förstått ska man mäta lite ovanför naveln. Stämmer det? Japp, du är min bantarguru;-)

Trevlig helg,

Kram Karin

Svar: Jag mäter mitt på, inte på vaden, där mäter jag lite under, men det har jag gjort hela tiden, därför har jag fortsatt göra så. Men midjan mäter jag liten ovanför naveln!
Tack för dina fina ord! Kram och Trevlig helg du med!
Kimzan

2012-06-21 @ 20:57:20
Postat av: Emma

du är väl tom 109,5 cm mindre? :D

Svar: har jag räknat fel... hmmm... gör om gör rätt... ska kolla det, rätt ska ju vara rätt :) <3
Kimzan

2012-06-21 @ 21:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0