Midsommarrapporten

 
Så då är midsommarhelgen snart över. Vi avslutar den hemma hos mina föräldrar i eftermiddag.
 
Matmässigt är jag nöjd med utfallet.
 
Midsommarafton åt jag:
Köttbullar, prinskorv, gräddfil, gräslök, rädisor och ost.
Jordgubbar och vispgrädde
 
Helt enligt gi! Inte en enda potatis slank ner.
 
Senare på kvällen blev jag däremot sjukt sugen på snackset som stod framför mig. Men jag åt ett par jordgubbar till istället, och så åt jag kanske 10 potatischips med MASSA dippa på haha och sen syndade jag med två sura godisbitar.
 
Dryckesmässigt så drack jag 1 glas vitt vin, en halv Schöfferhoffer (ljusöl med grapefruktsmak, tysköl) och så drack jag två vodkasnapsar med brausepulver (tyskt läskpulver). Det fanns ingen lightläsk så jag drack 1 glas vanlig sprite och sen vatten.
 
Så midsommarens utfall är jag ändå nöjd med, det kunde ju blivit mkt värre om man inte tänkt sig för och prioriterat.
 
 
Igår, lördag,var vi i Helsingborg hos vänner. Dom bjöd på grillat. Så det var inga problem. En kotlette, MASSOR utav sallad (gjord på sallad, fetaost, sparris, jordgubbar, brytbönor, rädisor och jordjobbsvinegrett), grillad majskolv. De andra åt klyftpotatis till... det hoppade jag såklart. De andra drack rosévin.. jag tog kolsyrat vatten.
 
Till efterrätt bjöd dom på browines och vaniljglass. Jag tog LITE glass... och då menar jag verkligen lite. Knappt en halv dl. Och ingen kaka! Det kändes bra.
 
Skönt att aktivt kunna välja det som är bra för er istället för att falla för frestelsen.
 
Var dock väldigt hungrig när vi kom hem igårkväll, det märks om man utesluter kolhydraterna helt. Så när vi kom hem så tog jag två fullkornsskorpor med jordnötssmör på. Sen kunde jag somna gott ;)
 
Ska dock bli intressant och se vad vågen visar imorgon, kommer dock inte bli jättebesviken om det inte är något gigantiskt minus, jag har ju trots allt fuskat lite. Men det kan det vara värt. Man måste ju få leva lite också, så länge man inte svävar ut för mkt.
 
Hoppas att ni har haft en trevlig midsommar allesammans.
kram på er
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Gud så duktigt du är. Kopierade din idé med en viktblogg, och hoppas att jag nu kan köra ordentligt. Håller tummarna för att vågen är snäll mot dig och visar MINUS.

Kram
Sara med William från junigruppen

Svar: Tack Sara! Vad roligt att jag kunde inspirera till en viktblogg. Jag hejar på dig!Kul med fler som man kan peppa och peppas av!

Kram
Kimzan

2012-06-24 @ 20:02:13
URL: http://sextitvakilo.blogg.se
Postat av: Linn

Bra jobbat! Jag har också haft lite svårt att hålla mig borta från godsakerna ;) Jag har också vägning i morgon och hoppas på det bästa, Lycka till :)

Svar: Hur gick det med vägningen idag! Vågen visade -0,1kg för mig, så jag tar det som en seger! :) Tack för din kommentar! Kämpa vidare du med! Har du en lång resa framför dig?
Kimzan

2012-06-24 @ 22:26:02
URL: http://minusfemtiotvakg.blogg.se
Postat av: Linn

Jo det gick bra, -1,3 :) ja har minst ca 15 kg kvar tills jag är i mål :)

Svar: wow BRA jobbat! Heja dig!
Kimzan

2012-06-25 @ 18:11:20
URL: http://minusfemtiotvakg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0