Gör om gör rätt LOL

Det här med att göra en meny är alltid bra. För då garanterar man sig själv att ha bra mat hemma. Att det sen inte blir som man har tänkt sig, det är ju en annan sak haha
 
Måndag 25/6: Lövbiff med stekt nypotatis och cafe de paris-sås och sallad
Det blev det inte haha, jag blev så sugen på köttfärstortillas, så det åt vi istället.
 
Tisdag 26/6: Hamburgare med couscoussallad
Det blev det inte iheller... för då åt vi lövbiffen istället.
 
Onsdag 27/6: Fullkornspasta med baconsås
Blev vi bortbjudna på middag, så då blev det istället grillad oxkött och en grönsakslåda gjord på grönabönor, tomat, ägg och basilika blandannat. Underbart att bli bortbjuden till folk som också kör gi! och sen åt vi en fantastiskt god fruktsallad på jordgubbar, äpple, vattenmelon och vindruvor till efterrätt.
 
Torsdag 28/6: Tacolasagne på sötpotatis
Blev det inte! Blev bortbjudna på grillning hos svägerskan. Så det blev bbq-kycklingfilé och en ljuvlig sallad på sallad, morot, rädisor och rostade solrosfrön och så hade Emma gjort två olika egna såser. Sen ska jag vara ärlig och erkänna att jag syndade! Emma hade nämligen bakat en LJUVLIG sockerkaka med lavendel i och till detta serverade hon en lemoncurd med mascarponeost! FANTASTISKT! Och jag sörjer inte ett dugg att jag syndade, det var värt varenda kolhydrat jag fick i mig. Kompenserade att jag inte fick i mig någon nyttig kolhydrat till middagen.
 
Fredag 29/6: Lövbiff al a mexicana (har ej bestämt mig för vilket tillbehör jag ska ha)
Blir det inte iheller för till lunch åt vi det jag har planerat till middag på söndag nämligen köttbullar med pastasallad och nötter. Ikväll blir det stekt stark korv, brieost, tacoost och parmaskinka, lite frukt, vitt vin och finn crisps. Måste lyxa till det lite när mannen har semester.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Det är tanken som räknas heter det.. ;) Verkar som du åt bra ändå trots att ni inte följde den..

Svar: ja jag åt iaf ;) hihi
Kimzan

2012-07-01 @ 19:39:11
URL: http://sextitvakilo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0