Work it baby...work it!

I did it!
 
Efter att ha syndat i helgen, och gjort ett aktivt val som gav ett negativt utfall så tog jag tjuren i hornen och satte i igång mitt wii för första gången på läääääääääääääääääänge.
 
Jag ÄLSKAR mitt wii. Det är superbra träning och fördelen är att du kan göra det när du har tid. Och tid det har man, för som dagens pass tog 16 minuter... och det har man alltid över, om det så är innan man går och lägger sig ;)
 
Hur som helst, jag vägde först in mig på mitt wii fit och kommer väga mig på det hädan efter varje måndag (som vanligt) för att ha det registrerat från början till slut.
 
Efter invägningen satte jag i mitt wii active och påbörjade en 30 dagarsutmaning.
Skrev in min nya vikt, vilket var -2kg sedan jag använde det senast för tre månader sedan. Alltid nåt ;)
 
30 dagars utmaningen gillar jag, för det peppar mig till att göra den där lilla träningen som väcker kroppen till liv.
 
Jag "mesade" dock denna gången och valde EASY istället för Medium som jag kört innan, detta för att min rygg och bäcken nu känns bättre, men man behöver ju inte överbelasta med en gång. Bättre att kunna köra fullt ut och kanske lite över tom än att känna att man överanstränger sig och gör skada på ett medium-pass istället.
 
Det kändes både bra och kul att köra ett wii-pass. Och min rygg känns faktiskt bra nu efteråt.
Det är bra att få igång blodcirkulationen i musklerna, det känner jag.
 
stretching på det och sen lite situps, armhävningar osv ikväll när barnen har lagt sig och jag kan somna nöjd sen ;)
 
  
 
Jisses vilka eftersvettningar jag hade..... slutade nog inte att svettas förens en timme efter avslutat pass.
Men det känns gött!
 
Nu är klockan snart 1330 och jag har ätit frukost, tränat, vikt tvätt, duschat och käkat lunch...och uppdaterat bloggen! En bra start på en ny vecka!
 
Ha en fantastisk måndag allesammans!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0