Syndigt värre

Ja det är dags att krypa till korset.
Jag är MEDVETEN om mina handlingar och jag vet att jag straffat mig själv med utebliven viktminskning. MEN jag har belönat mig själv rent själsligt och socialt.
 
Så jag tar mitt straff, och gör om gör rätt!
 
Jag har syndat i rödvin, hamburgarbröd, nån bit godis och värst av allt Budapestbakelse igår när min morbror kom på besök.
 
En sak är iaf säkert, SOCKER är ingen höjdare.
Man inbillar sig att det är gott. Men det är det INTE.
 
Jisses vad sött det är när man får i sig ngt som innehåller mängder med socker. BLÄ!
 
Fast frukostarna har varit bra och luncherna likaså. Och det är inte hela dagar som varit katastrofa, och jag har inte synat hela dagarna, utan endast vid enstaka tillfällen, och då inte i några överdrivna mängder.
 
Detta är såklart inte okej om man vill gå ner i vikt. Men det är som sagt en medveten handling, och det som är den stora skillnaden är att jag nuförtiden kan synda vid ett tillfälle på dagen och sen tänka: Skärpning, nu räcker det! Så tänkte jag inte innan, då tänkte jag: Äh... har jag redan sabbat det nu kan jag likaväl skita i den här dagen!
 
Imorgon är det måndag, en ny vecka nya tag.
 
Därför börjar jag denna söndagen med att lägga upp lite peppande recept och lite annat smått och gott för att komma på rätt bana och tankar igen.
 
kram på er

Kommentarer
Postat av: Liselott

Jag gillar verkligen din sunda inställning till viktnedgången!! Visst, man kan inte "synda" för ofta om man vill nå resultat snabbt - men - vad är det för mening med att bli smal om man på väg dit helt har tappat glädjen och lyckan???
Jag tror stenhårt på att du kommer att fixa din viktnedgång galant även om du emellanåt skiter totalt i den och satsar på själen ett par dagar åt gången!!!!
Kramar

Svar: Tack vännen :)
Kimzan

2012-07-29 @ 21:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0