Siffernnörden

Som ett litet tidsfördriv satt jag och knappade lite på denna sidan X
 
Roligt att se vad lite faktiskt kan göra...
 
När jag startade resan den 4 juni så var mitt BMI 40.6
Nu är det: 39.6
Ditt BMI sänks med 1 per 3 kilo.
 
Mitt mål är ju 77 kg och det kommer innebära ett BMI på 25.7
 
Enligt BMI är man överviktig om man har ett BMI på 26-30.
Och med detta tänk så räknas jag egentligen som överviktig med ett BMI på just 25.7,
 
MEN om man har gått från ett MBI på över 40 till 25.7 så ska jag ärligt säga att jag SKITER I vad som anses som övervikt eller inte haha
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Det är lätt man stirrar sig blind på siffror - både vad gäller BMI och vågen. Det är klart att det är bra måttstockar, men i slutändan är det ändå viktigast hur man känner sig :)

Svar: Helt rätt Pernlla. Så är det ju.JAg har ju tidigare sagt att jag är nöjd när jag nåt 80 kg. Det har liksom varit mitt mål hela tiden. För det är ju ändå en enorm skillnad. Men BMI är ändå en måttstock som används medicinskt och därför valde jag att lägga mitt mål på 77kg. Viktväktarna tyckte 75 kilo... men det är ändå 5 kg under mitt eget "nöjd". Men som sagt, det är varje 10.tal mindre som räknas.... det är kanske lättare att tänka 77 eller 75 när man står på 80 än att tänka 75 när vågen visa 118 kg ;)
Kimzan

2012-07-30 @ 20:43:20
URL: http://skinnyjeans.devote.se
Postat av: Jensan

BMI kan va bra o ha lite koll på, men det är lurigt oxå att använda. Tränar man och bygger muskler så går man ju inte ner lika mkt i vikt eftersom musklerna är tyngre. Men man går ju ner i fett och det ser ju varken vågen eller BMI. Tror det allra bästa är att gå på känslan o måttbandet. :)

Svar: Jag tror också på måttbandet. Det har varit min räddning många gånger. När vågen har stått stil och man har tappat motivationen... så har man plockat fram måttbandet och insett att centimetrarna blivit mindre istället, och det är ju pepp det med.
Kimzan

2012-07-31 @ 01:20:39
Postat av: Sara

Det är min favvosida. När man kan se så mycket mer än bara BMI. Det är ju inte hela sanning. Ja menar jag skulle inte säga att Magnus Samuelsson lider av fetma även om hans BMI är högre än ditt.

Svar: Nej det är ju sant, muskler väger mer än fett, men det är kul att ha ännu en siffra att följa. Jag gillar allt sånt här. Kul. Men man ska inte ta allt på blodigt allvar.
Kimzan

2012-07-31 @ 09:05:20
URL: http://sextitvakilo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0