Planen för 2013

Hej alla söta!
 
Hur har julen varit?
Här har det varit bra.
 
i förra veckan gjorde jag en deal med min kollega.
2013 ska bli ett år av hårt arbete, rätt mat och stöttning.
 
Min kollega tränar mkt och ofta och har bra koll på mat. Därför har vi bestämt oss för att vi ska stötta varandra och peppa varandra med träningen.
 
Den 4 januari ska vi träna tillsammans för första gången, och sedan efter det ska vi ha invägning och mätning en gång i månaden. Vi ska hålla koll på varandra på jobb så att vi äter och dricker rätt.
 
Som den matmissbrukare jag är så funderar jag på om jag ska kickstarta efter nyår med att börja shaka.
På allvar, så som jag har gjort tidigare. Dvs shaka frukost, lunch och mellanmål, och sen äta middag hemma med familjen enligt GI.
Många finner det här med att shaka som ett straff, i mitt fall känns det som en befrielse, på riktigt.
 
Iom att jag inte äter, utan bara dricker så försvinner den här ständiga kampen om "vad man ska välja att äta". Jag behöver inte tänka mat, utan jag får i mig den näring jag behöver för att kroppen ska gå runt, jag behöver inte oroa mig för vad, när och om jag ska äta, jag dricker min shake och håller mig mätt.
 
Perfekt.
 
Ska starta med en månad, men om det funkar lika bra som det gjort de gånger jag shakat innan, tänkte jag shaka i tre månader.
 
Jag har ju trots allt en hel del övervikt, och jag dör inte av det. Och så länge jag känner att jag kan hantera det så är det ju lugnt. Tre månader av resten av mitt liv är ju egentligen ingentig... så varför inte.
 
All in!
 
Frågan är bara vilka shaker jag ska använda. Tips?
 
Naturdiet är okej... nutriellet klarar jag inte av. Nupos produkter gillar jag skarpt, men dom är ju lite dyra...
 
Allevo, någon som har erfarenhet av dom?
 
Finns det nån andra?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Modifast, har inte den typiska "mjöliga" smaken som en del kan ha! Den rekommenderar jag! :)

Svar: bra att veta, det är väl den och Allevo som jag inte har testat.
Kimzan

2012-12-26 @ 23:17:18
Postat av: Anonym

Du köper en massa tränings saker, dieter, pulver och så vidare. Blir det inte väldigt onödiga pengar??

2013-09-03 @ 20:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0