Frågestund - svar del 2

Jensan frågade: Undrar hur du tänker när du slänger ihop en måltid?
Svar: Hmm ja du... först tänker jag nog att det ska vara gott! Även om man bantar så tycker jag att man ska äta god mat. Sen är det ju alltid relativt vad man gillar.
 
Men jag tänker fortfarande väldigt mycket på upplägget på tallriken. Jag försöker få i så mkt grönsaker som möjligt I maten. Älskar därför grytor och gratänger. Eller olika pastasåser. Eller så gör jag ungsgrönsaker, grönsakris/matvete/couscous.
 
Mkt grönsaker, rätt fett och rejält med protein och rätt sorts kolhydrater.
Och så mkt vatten att dricka till!
 
Försöker att få till någon nöt också i maten.... det passar inte alltid... men det finns ju mängder av nötter och man kan ju blanda ner dom i salladen om dom inte passar till maten.
 
Jordnötter, cashewnötter, solrosfröer, pumpafrön och perfekta nötter att ha i mat. Sen har du ju sötmandel och paranötter, hasselnötter och valnötter som jag tycker passar bättre till desserter och dylikt.
 
Avokado är också fantastiskt gott och nyttigt, och det försöker jag äta ganska mkt också.
 
Var det ett svar du hade tänkt dig? Eller är det något du saknar?
 
 

Kommentarer
Postat av: Jensan

Mkt bra svar :) det enda som går bort för min egen del är nötter o avokado, för det tål jag inte, men annars så hänger jag med :)

Svar: Jensan har du mailat mig? För jag har inte mottagit nåt mail. Mer så att du inte sitter och väntar på svar från mig och tror att jag skiter i dig, för det gör jag inte. Kram
Kimzan

2012-08-02 @ 19:00:17
Postat av: Jensan

Förlåt, det har varit så mkt här, men mannen börja jobba imorgon igen o då återgår man till lite vanligare rutiner =) Tänkt på det att jag måste maila, sen kommer det nått emellan o.s.v. Men jag ska knåpa ihop ett mail nu när jag ändå sitter här =)
Kram

Svar: jag ska läsa ditt mail och svara dig när Viktor(sonen) sover middag :) Kram
Kimzan

2012-08-05 @ 21:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0