Dagens tips:Belöna dig själv

Belöna dig själv.

När jag gick på viktväktarna så blev man belönad med en GULDSTJÄRNA för varje man går ner.

Löjligt tänkte jag första gången jag skrev in mig på viktväktarna. Men faktum är att man blir precis lika stolt över sin guldstjärna som man blev när man fick en stjärna på skrivboken i grundskolan!

Belöningen kan bestå av precis vad som helst.

Köp en ny bok till dig själv för varje 3 kg du gått ner… eller en ny tidning.

köp en parfym du länge velat ha när du nått dina 5%.

Köp nya träningskläder när du gått ner dina 10%.

Ja alternativen är många.

 

Men hårt arbete ska belönas!

Om 18 veckor cirka den 15 december blir det nog, ska jag och mannen till Ullared. Och om jag har nåt mina 10% då, dvs att vågen står på 109kg, DÅ ska jag unna mig något extra fint på avdelningen med damkläder :)

Om jag hinner nå dom innan vi är inne i decembermånad så ska jag nog unna mig en massagetid!


Kommentarer
Postat av: denlangavagenner.blogg.se

Belöning är ju verkligen viktig, jag tror det är det man missar när man istället tröstar sig själv på allehanda sätt. Tänker: det där är jag värd för det är jobbigt iställlet för att jag varit duktig och om fel saker, oftast mat och godis istället för saker eller upplevelser.

Svar: ja men visst är det så... att man alltför ofta belönar sig med sånt som inte är bra för en, men det är också en trend som ska brytas. Att man ska lära sig sitt eget värde och belöna sig själv därefter!
Kimzan

2012-08-08 @ 20:38:28
URL: http://denlangavagenner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0