Provsvar - uppföljning

I måndags ringde min läkare från endokrin för att lämna besked om mina värden.

Det har idag gått 2 månader sedan jag fick levaxin utskrivet. Jag har successivt sedan dess känt mig bättre och bättre.

Koma-tröttheten är borta, även om jag fortfarande är trött.

En del av vätskeansamlingarna är borta.

Huvudvärken som jag hade konstant är borta. Men istället för jag migränliknande huvudvärk när jag har mens.

Frossan är borta.

Klådan är helt borta, det är enormt skönt. Den sökte mig. Galet påfrestande.

Levaxin i två månader i kombination med Viktväktarna i en månad har resulterat i viktminskning på 4.4kg, men störst av allt är tappet av cm runt midjan.

I januari va midjemåttet 140cm idag är det 122. -18cm 🎉

I januari när jag fick levaxinet utskrivet hade jag följande värde:
Tsh: 3.2
P-t3, fritt: 4.3
P-t4, fritt: 12

Nu låg värdena på:
Tsh: 1.3
P-t3, fritt: 4.6
P-t4, fritt: 16

Referensvärdena är:
Tsh 0.40-3.7
P-t3, fritt: 3.6-6.3
P-t4, fritt: 12-22

Men uppenbarligen mår jag bättre av att ha ett tsh som ligger närmre 1 än 3. Plus att mitt t4a nu ligger i mitten istället för på gränsen till för lågt.

Optimala värden med levaxinbehandling är:
T3 5.6-6.2
T4 18.4-20.8
Och Tsh under 1.

Så mina värden måste både ner och upp ytterligare innan jag är rätt inställd. 

Men jag är på god väg, och min läkare skrev ut levaxin till mig för ett år. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0