Nya favoriter



Propud är en favorit. Vaniljen på bilden va inte jättegod. Chokladen är favoriten. Caramell-varianten är ätbar. 4 sp per styck.


Oatlys smaksatta havremjölk är också en ny favorit. Apelsin/mango smakar som juice med är betydligt nyttigare. Och chokladen smakar bättre än vanlig chokladmjölk enligt mig. 2dl oberoende av smak är 5 sp. Vanlig chokladmjölk är 6 sp. Marginell skillnade. Men för mig som har hypotyreos så ska jag försöka hålla mig så gluten och mejerifri som möjligt, så alla goda alternativ är välkomna. 


Min "can't live without". Ingefärashot. Ekologisk. Hemmagjord.
200g ingefära, riv ner grovt med skal. 2 citroner, pressa ur, 1 liter vatten och 1 msk honung. Ner med allt i en gryta. Koka upp, sila, låt svalna. Upp i glasflaska. Hållbart i en månad. 

Ingefära, citron och honung har enligt många en läkande kraft. Antiinflammatorisk. Viktminskning. Osv. Oavsett vad så dricker jag det för att det är gott och river skönt i halsen när man känner sig förkyld. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0