Är det värt det?

En viktig sak som jag lärt mig under alla mina år som Viktväktarna.

Ja... Nej! Detta är inte min första gång som medlem i Viktväktarna.

Jo, man måste börja rannsaka det man äter. När man äter. Var man äter. Och varför man äter.

Jag har ett stort problem, och det är att jag tycker det är jobbigt att äta stundtals. Särskilt på morgnarna. Så därför dricker jag gärna och ofta RTDs från Naturdiet. Smoothies och dietshakes. 

MEN! Är det värt det?
En smoothie från Naturdiet har ett sp värde på 7.

För det kan jag äta:
2dl naturell yogurth
Frukt
1dl havrefras 
1 knäckebröd
1tsk smör
2 skivor skinka

Så är det värt det?! 

Ibland är det det. För mig. 

Ont om tid har man ju gott om 😉
Till lunch idag blev en Gorbys pirog och morötter. Sp 10. Värt det? Idag. 
Om jag jämför med en Naturdiet smoothie på 7 så blir jag betydligt mättare av pirogen. Så ja.

Igårkväll var jag sjukt sugen på något. Som man ofta är. Jag hade 10 sp kvar att använda. 

Vad skulle jag äta?! 
4 st bitar 70% choklad
1 1/2 dl gräddglass
70 g popcorn

Jag valde popcornen. Nästan en hel stor skål. Så värt det.

Hur tänker du kring mat och hur prioriterar du? 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0