Var går din gräns?

Har du nåt gränsen... Taket... Kommit till den punkt när "nä nu räcker det!" Och sen gjort ALLT som står i din makt för att vända en negativ trend?

Jag har under det senaste året googlat mycket, försökt bilda mig en uppfattning om vad som eventuellt kommer krävas av mig, för att vända min negativa trend.

Men jag vet inte var min gräns går. När jag tycker att jag har fått nog. När jag är villig att göra allt som krävs för att bli frisk.

Det är en störd tanke. Och egentligen borde det självklara svaret vara: NU!
Nu med en gång. Igår helst.

Men jag blir så överväldigad av alla rekommendationer att jag inte vet vart jag ska börja?!

Glutenfritt? Laktosfritt? Helst både och?!
Inget kaffe. Mkt grönsaker o frukt.
Detoxa (som jag överhuvudtaget inte köper... Av SÅ många anledningar).

Det enda jag verkligen tror på är effekten som ingefära har. Och därför dricker jag ingefärashot varje dag.
Gjord på ekologisk ingefära, citron och honung och givetvis vatten.


Men varför är det så svårt att bestämma sig för att nu ska jag inte äta bröd, pasta, socker, dricka kaffe osv?! Varför?

Jag är så fascinerad av hjärnan. Hur tänker jag egentligen och varför?!

Jag sitter här i soffan. Hela rummet gungar pga huvudvärken. Känner mig helt avtrubbad idag.

Just vid det här ögonblicket tänker jag "jag gör vad som helst för att bli frisk".
Men ändå så gör jag inte det.

Hur kan det komma sig?

Jag är överviktig, ännu mer överviktig nu än innan pga hupotyreosen. Ibland tänker jag att gastric bypass är lösningen. Men sen tänker jag: men om jag har vitaminbrist nu, vad kommer jag då ha sen? Om jag är trött nu, hur trött kommer jag bli sen? 

Det är ingen lösning! Jag VET det. 

Men när återfår man energin så man orkar börja träna igen? Eller måste man bara bestämma sig. Att NU tar jag itu med det här. Nu... Inte sen.


Jag tänker att jag kanske ska ge Viktväktarna en chans till. Jag lyckades gå ner 47kg mellan graviditeterna 2008-2011. Men det va efter 2011 och lillebrors födsel som problemen kom. Nu 5 år senare väger jag MER än vad jag gjorde dagen efter förlossningen. Nästan 20kg mer.

Jag skäms. 

Alla mina frågor... Så få svar.

Man har startat en XL-grupp på vv i Malmö/Hyllie. Konsulenten som leder gruppen har själv gått ner 100kg på mindre än ett år. Hon är en inspirationskälla.

Kanske det kan vara ett steg i rätt riktning. 

Vem vet?! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0