Medvetna val

Igår var jag med min familj på restaurang och åt.

Klarar man det som viktväktare?

Japp.

Medvetna val!
Jag gick in på restaurangens hemsida på morgonen, ögna igenom menyn. Gjorde en uppskattning på hur mkt smartpoints maten jag funderade på att äta innehöll och planerade övriga måltider efter det. 👍🏻

Frukost

Havregrynsgröt med rivit äpple 6 sp

Lunch: vv-gulaschsoppa med två knäckebröd, 1tsk smör 11 sp

Mellis: fruktsallad på vindruvor, passionsfrukt, banan, äpple och till detta kvarg med nötchokladsmak 2 sp

Över till kvällens utemiddag och följande "efterfest" hos svärföräldrarna: 30 sp totalt 

Jag är nöjd. Ätit gott och varit lagom mätt. 

Valde black & white till huvudrätt. Såsen separat. Sallad till istället för pommes. Tog förrätt istället för efterrätt. Ingen alkohol. Bara Cola zero. Efterfesten bjöd på ostbricka. Åt päron och vindruvor, två kex, två skivor brie och en skiva parmaskinka. Sen var jag nöjd.

Mkt stolt. Härligt att göra medvetna val.

Ännu roligare imorgon när jag står på vågen. Hoppas jag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0