Märklig känsla

Hade jag inte vetat bättre så skulle jag nästan våga påstå att jag mår bättre.

Hade mens förra veckan. Det var första gången sedan 2011 som jag inte hade djävulsk mensvärk, stört blödningar, trötthet och illamående under tiden.

Sensationellt! 

Tröttheten finns kvar, men faktum är att jag inte däckar i soffan längre varje kväll.

Huvudvärken kommer ibland. Men den där hjälmen som suttit över mitt huvud sen i somras, har lättat. 

Frossan är som bortblåst! 

Stickningarna i benen är inte lika frekventa.

Men värken/tröttheten i binjurarna är kvar. Men Adrenal cortex tar upp till 6 veckor innan den börjat verka. Det är ett hormon. Och viktigt att jag inte tar på kvällen, eftersom njurarna ska vila på kvällarna/nätterna.

Min tunga såg hemsk ut innan. Fläckig, svullen och öm. Kallas geografisk tunga.  Tyder på att man har vitaminbrist. Oftast är det d-vitamin brist. Och det visade ju mitt ena värde på att jag har/hade.

Det konstiga är att jag sedan 1 år tillbaka ätit d-vitamin, tuggtabletter. Men eftersom jag har problem med sköldkörteln så kan kroppen inte tillgodose de vitaminer man stoppar i sig.

Det är även viktigt att äta K2 i kombination med d-vitamin. Det gör jag NU!

Jag mår bättre.
Tredje veckan med levaxin. 
Såhär bra har jag inte mått på 2 år.

Jag är glad, tacksam men en aning reserverad för att ta ut ngt i förskott.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0