Frisk men ändå sjuk

Sedan augusti 2015 fram tills idag har jag varit för frisk för att vara sjuk, men för sjuk för att vara frisk.
Ett tillstånd som förändrat mig som person.
Värst av alla symptom är de symptom som får mig att känna mig dum i huvudet.
 
Jag ska förklara närmre.
 
Nedan kommer jag lista alla symptom som jag har. Detta trots att jag enligt läkaren på vårdcentralen är frisk. Sett till de blodprover som tagits på mig vid 3 olika tillfällen.
 

Humör och mental hälsa

Stor trötthet
Sömn gör inte att man känner sig piggare
Avsaknad av sexlust
Långsamma rörelser
Förlorad uthållighet
Intolerans mot fysisk aktivitet
Kraschar efter 15.00 på em
Minnesförlust
Förvirring
Mentalt slö
Dålig koncentration
Mardrömmar
Lätt upprörd
Humörsvängningar
Personlighetsförändringar
Känslor av bitterhet
Tappar självförtroende

Andning och luftvägar

Andfåddhet
Infektioner i övre luftvägarna

Fysik

Darrighet
Ledstelhet
Svullnad i ögon, ansikte, händer, fötter eller fotleder
Invärtes skakningar

Hjärta, blodtryck och puls

Högt blodtryck - till en början hade jag det, det var så allt började i december 2014.
Lågt blodtryck - nu har jag det istället. 
Långsam/svag puls (under 60) - ligger mellan 55-65
Långsam hjärtrytm utan att vara vältränad - jag är verkligen inte vältränad
Yrsel

Hud

Torr
Flagnar
Grova fläckar
Mörka ringar under ögonen
Utslag: kliande, röd, svullen hy
Känslighet för solljus

Hår

Tappar hår på huvudet

Hörsel

Överkänslig hörsel
Ljud i öronen(väsande, ringande)

Kroppstemperatur

Värmekänslighet
Känslighet för kyla
Låg kroppstemperatur på morgonen - legat mellan 34,6-36,3 varje dag den senaste månaden
Kalla händer och fötter
Nattsvettning

Mage, Matsmältning & Aptit

Intolerans mot alkohol
Förstoppning
Hemorrojder
Utspänd mage, gaser
Högt kolestrol
Sug efter söta saker
Hypoglycemi=lågt blodsocker - när vi på vårdcentralen har kollat mitt blodsocker har jag legat mellan 3,3-3,7

Mun och hals

Känsla av att ha en klump i halsen
Halsont
Torr mun
Dålig andedräkt
Skrovlig röst
Förstorad sköldkörtel - enligt ul inte förstorad med fastare än vad den bör vara

Smärta, känsel och reflexer

Tryckande huvudvärk
Rygg- och ländryggssmärta
Muskel- och ledsmärta
Karpaltunnelsyndrom
Stickningar/domningar
Avdomningar och pirrande i ben, fötter, armar, händer, rygg eller ansikte
Muskelkramper

Underliv

Stor blodförlust vid mens

Vikt

Viktökning
Fetma
Svullnad

Ögon & Syn

Svårt att fokusera
Torra ögon
Tunga ögonlock

--------

Så, kära vänner. Av att läsa listan på mina symptom, låter det som jag är frisk?

Ändå hävdade vårdcentralen bestämt att det inte var något fel på mig. I fem månader lät jag dom få mig att tro att jag var inbillningssjuk, medans jag bara blev sämre och sämre. 

Den 16 december kollapsade jag på jobb. Gick hem och sjukade mig resten av tiden fram till min läkartid den 21/12. Återigen fick jag besked från läkaren att det inte var något fel på mig.

Jag gick hem med en känsla av hopplöshet, likgiltighet och total avsaknad av tro på framtiden.

den 29/12 kontaktade jag vårdcentralen igen, krävde att läkaren remitterade mig till endokrin i Malmö. 

I nästa inlägg ska jag berätta vad som hände på mitt möte med läkaren på endokrin.

 

Ha en fantastisk kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0