När livet kommer i mellan

Hej på er!

Hoppas allt är bra med er. Med mig är det faktiskt bra. Nu. Med de senaste 14 dagarna har varit kaos.

Varför? Stress, "dålig" mat och alldeles för lite sömn.

Vilket också resulterade i ett plusresultat på vågen, när jag väl hann till mötet i måndags, efter en veckans frånvaro.
+1.8 kg.

Ja så går det när man inte tar hand om sig.

Jag visste om det när jag begav mig till mötet. Det kom inte som en chock. 

Jag gjorde alla fel på en och samma gång, och det gav resultat. På fel håll.

Ämnet för måndagens möte var: FRUKOST!

Intressant. Verkligen. Särskilt för mig, som i princip hela mitt liv har haft svårt för att äta frukost.

Det är också kust frukosten som jag hoppat över under mina två veckor av stress. Inte bra.

Så efter mötet fick jag mig en tankeställare. Bestämde mig för att jag ALLTID SKA äta frukost. Punkt.

Därför har köpt hem massa mumsig frukt, nötter och fil/kvarg/keso så att jag ska se framemot frukosten.

Jag menar vem skulle inte vilja vakna upp varje morgon och mumsa i sig det här:


Ljuvligt eller hur?! 

Imorgon måndag. Möte med XL-gruppen ute på Hyllie. Då får jag se om jag varit snäll mot mig själv under veckan som gått.

Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0