Tryckt på paus

Nu har jag sagt ifrån och läkarna har tryckt på paus.

Jag är sjukskriven tom den 6/2. Var hos dr i tisdags. Mitt blodtryck ännu högre 158/110.

Inte konstigt att jag vaknat med huvudvärk från helvetet och illamående VARJE dag i flera veckor 😕

Fick utskrivet blodtrycksmedicin.

Vilken hjälpte förvånandsvärt fort. Redan dag tre hade huvudvärken lättat och illamåendet försvunnit helt!

Jag är nästan i chock.

Min arbetsgivare har tagit min stress på största allvar och därför ska jag den 4/2 träffa en läkare via företagshälsovården. För att förebygga stress i framtiden. Stress av den här skadliga formen.

Jag har lovat mig själv att under min sjukskrivning förvalta tiden väl. Genom att sova så mkt jag behöver,
Träna minst en timme varje dag plus att mysa med barnen så mkt som möjligt ❤️

De tre delarna som jag åsidosatt under ett helt år då jag på varje vaken minut har pluggat inför en tenta som jag ännu inte klarat. Kuggat den med ynka 1% marginal. Därför har jag och min arbetsgivare bara kört på. Jag har ju varit så nära. Nästa gång sätter jag den. Nästa gång. Nästa gång kom
Aldrig. Och plötsligt hade det gått ett helt år, utan paus, utan framgång. Massa privata mål stod på vänt, bland annat träning och viktväktarna.
Lite tid med familjen, ännu mindre tid för vänner. Lägg sedan till att min 34 åriga kusin dog i höstas plus att jag hade en evighets sjukdomshistoria på 14 veckor som tog merparten av min redan knappa energi.

You do the math! 

Nu ska jag investera i mig själv!  

Kommentarer
Postat av: Helena

💜💜 Efter vårt "snack" på sms har jag pratat med min teamledare om min stress! Skönt att få lätta sitt hjärta och våga vara ärlig. Och framför allt vara ärlig mot sig själv! Men det är svårt, verkligen svårt att få ihop livs-tetriset! Vi måste träffas en dag och prata! Helst bara du och jag. Hoppas Freja mår bättre och att ni får komma hem igen snart. Kramar 💜

2015-02-08 @ 15:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0