Nytt år - nya möjligheter

Det har nu gått ganska så precis ett kvarttal på det nya året, 2014.
Mång tankar har flugit igenom mitt huvud.
Och alla har lett till en sak: sök hjälp!
 
Så jag tog modet till mig. Jag ringde vårdcentralen och krävde en tid hos en allmänläkare för att diskutera min vikt och mina alternativ till att få bukt på min övervikt.
 
Den 24/3 var jag där, tog massa prover:
järnvärde, blodvärde, blodfetter, bukspottskörteln, levervärde, vikt, längd osv.
 
Vi diskuterade lite kort om ev. alternativ.
Och som vanligt, så tog det mindre än fem minuter innan läkaren sa det. Gastric bypass, har du funderat på det?
JA det har jag, det är därför jag sitter här. Det måste finnas andra alternativ. Kunde jag äta mig tjock, kan jag äta mig smal.
 
Hur jävla svårt kan det vara?
 
Vi började prata om fysisk aktivitet på recept, och vad det kan innebära. Eventuell medicinering med Xenical.
Men först ska vi få svar på mina prover innan beslut gällande åtgärd fattas.
 
Jag är redo för en förändring nu. En helhjärtat, engagerad förändring.
Det har hänt så mkt i mitt liv sen i höstas. Förändringar som gjort att jag som person har landat i mig själv.
 
Ska bli spännande å se vad proverna säger.
 
Jag återkommer.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0