Jodå

I tisdagsmorse ställde jag mig på vågen. 118.3 kg så shake och gi-middag gav bra resultat, -1,6kg.

Jag började äta igår. Kände att kroppen behövde det.

Igår morse åt jag filmjölk med kanel och linfröer till frukost vid 08, sen vid 10 åt jag ett kokt ägg och bacon. Till lunch åt jag fläskkarre och sallad. Ett äpple till mellis och till middag blev det hamburgare med fullkornspasta-sallad.

Idag till frukost åt jag två kokta ägg, bacon och en skiva danskt rågbröd (ni vet det där superkompakta fullkornsbrödet). Till lunch åt jag ärtsoppa med skånsksenap. Det serverades nygräddade pannkakor med grädde och sylt också men jag lyckades stå emot. Åt ett äpple till mellis och till middag blev det omelett med kalkon och riven ost.

Varit dålig på att dricka vatten idag och igår. Hinkar kaffe i massor dock.

I måndags slog huvudvärken från helvetet till och den hänger fortfarande med :(

Tror det är kroppens sätt att reagera nu när kolhydraterna uteblivit i kombination med uteblivet socker.

Känner mig piggare än innan även om höstmörkret tar kol på mig :/

Planerar att åka till bokskogen på söndag med familjen. Det ska starta igång min träning igen tänkte jag.

Jag är taggad!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Grattis till nedgången:) Jag tvingar mig själv att dricka massor idag. Har varit dålig på det ett tag och det märks på en gång i skallen ... Trevlig helg!

Svar: Jag faller så lätt tillbaka i gamla vanor så att man blir riktigt rädd ibland. Att dricka vatten borde vara en självklarthet ändå glömmer jag det. Måste nog fasiken installera ett larm i min telefon som påminner mig. Ha en bra söndag.
Kimzan

2012-11-16 @ 12:26:22
URL: http://2xlblog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0