Lördagens syndigt goda!

Det här är inget pepp-inlägg. Detta är ett "jag erkänner mina synder"-lägg.
 
I lördags var vi på Tosselilla med familjen. En toppendag med strålande solsken. Vi firade sonens 1 årsdag.
 
Frukosten klarade jag helt enligt gi´s alla regler. Men lunchen föll jag lite på då jag syndade i mig ett korvbröd.
Men annars var det bra med salld, rostbiff, skinka och grillad korv.
 
Men sen kom det till fikorna... man hade gått hela dagen och jag tänkte... what the heck! Man lever bara en dag, och även om jag syndar lite nu så behöver jag ju inte rasera hela dagen.
 
Så det blev mjukglass, som jag inte åt upp hela på, delade med sonen. Och valde bägare istället för strut. Ett litet plus till mig där. Sen blev det kaffe dags och då bjöd svärföräldrarna på belgigska våfflor med grädde och sylt. SJUKT mäktigt, så det blev en halv! OCh när vi nästan skulle åka hem var det så sjukt varmt att vi letade efter nåt läskande.... och då blev det en snowslush. MYCKET god. Inte så mkt kolhydrater men en jävla massa socker skulle jag gissa.
 
Hur som så åt jag gi-middag precis som vanligt och försökte avsluta snyggt.
 
Så länge man inte syndar varje dag och vet med sig att man inte behöver sabba hela dagen så kan jag ändå känna mig tillfreds med mitt beslut. Och något rätt måste jag ha gjort då vågen trots allt visade minus idag!
 
 
men jag ska ärligt erkänna att en näve cashewnötter, nån bit mörkchoklad eller gi-cheesecake hade varit precis lika gott det... eller tom godare.. eftersom det hade varit bra för mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0