Före och efter- en månad (6 veckor)

Imorse tog jag nya kroppsbilder i BH och trosor. Min första tanke var att jag INTE skulle lägga upp det i bloggen, för att jag tycker fortfarande det är rätt pinsamt att visa upp mig.
 
Men sen fick jag en kommentar av en tjej Ullis, som också börjat sin viktresa. Hennes kommentar fick mig att gå in i hennes blogg och läsa. Och i ett av sina inlägg så skriver hon om det här med att ljuga, och det var just de orden om lögn som fick mig att ändra uppfattning om mina före och efterbilder.
 
En bild säger mer än tusen ord! Jag har ju lovat mig själv att jag INTE ska ljuga för mig själv längre.
Bilderna är inte smickrande, jag lär knappast kvalificera mig till nästa Miss World-tävling, men det är ju inte det som är syftet iheller.
 
Detta är ju MIN blogg, och MINA tankar. Och jag VET att folk kommer titta på mina bilder och tänka: SHIT VA TJOCK HON ÄR! Låt dom då göra det. För det där är bara fakta. Bara för att man tänker så behöver man ju inte skriva det till mig.... som jag brukar säga: Har man inget vettigt att säga kan man lika bra hålla käften! ;)
 
Syftet med mina bilder för att PEPPA mig, och kanske finns där någon annan där ute som också behöver pepp, som också letar efter insikten att det går att förändra både sig själv och sin situation om man bara bestämmer sig för det.
 
Så, here we go!
 
Jag på 121,5 kg och jag nu 117 kg... -4,6 kg, ingen jätteviktminskning, men ändå nästan 5kg,- 0,75kg per vecka. Och -9,5cm i omfång totalt.
 
Så det går faktiskt att förändra sig!
 
Jag är inte lika uppblåst
Känner mig inte lika svullen
Magen är smalare
Rumpan har börjat hitta på plats
Låren något mindre
och hållningen fan så mkt bättre.
 
Ullis hade skrivit ordet KÄMPA i sin blogg och vad det betyder för henne, jag tyckte att det var så bra skrivet att jag bestämde mig för att låna den och tänka på det varje dag!
 
KÄMPA -
Köra så det ryker.
Ärlighet framför allt.
Motionera mera.
Protestera högljutt mot saker som min kropp inte behöver.
Alltid tänka efter före.

Kommentarer
Postat av: ullis

Vad glad jag blir, klart du får använda det jag skrev om ordet kämpa :)

Peppande med bilder också, jag måste fota mig själv jag med även om jag egentligen inte vill men det är nödvändigt för resten av min resa och min utveckling och förbannat roligt att se sen när jag är smal (tänka framåt vet du).

Tack för det du skriver.
Lycka till och jag följer gärna dig på din resa.
Kram

Svar: ja det är aldrig kul med bilder, men dom ljuger ju inte! bra för framtiden, och även om man får svackor, då ska man kolla på bilder man tog från första början!

Kram
Kimzan

2012-07-17 @ 10:26:22
URL: http://jagskablismal.wordpress.com
Postat av: Sevenofhearts

Åh va roligt å se, det syns ju verkligen jätte skillnad på dig! :) Fortsätt kämpa på ja tror på dig!

Svar: tusen tack vännen! Ja jag kämpar på, den här gången ska jag i mål!
Kimzan

2012-07-17 @ 15:04:18
URL: http://dayviews.se/sevenofhearts
Postat av: Sara

Precis så resonerade jag också när jag la upp mina bilder för några veckor sedan. Siffror kan man mixra med. Jag gick ner så här mycket fast det egentligen bara var hälften. Men bilder är lite svårare att fixa till.

Jag tycker det är en otrolig skillnad mellan bilderna. Även axelpartier har blivit mindre och du är mer rak där nu än förut. Du är så mycket krokigare (hoppas du förstår vad jag menar). Du är snygg redan nu - ja jag menar det från hjärtat vännen, och ännu snyggare blir du allt eftersom! Vi ska klara det. Babystep makes a differens!

Svar: Jajamen vi SKA klara det..... vi är ju redan igång... som du sagt innan, små bakslag är mänskligt, sålänge man inte låter dom ta överhand är man ju på rätt spår! Kram och tack för komplimangen finaste!
Kimzan

2012-07-17 @ 19:33:31
URL: http://sextitvakilo.blogg.se
Postat av: Helle

Men herregud vilken skillnad! Du är fantastiskt duktig och ska vara väldigt stolt över dig själv! Kanske att jag snor lite recept ;-)

Svar: tack tack :) Sno på du bara! Kram
Kimzan

2012-07-21 @ 10:22:39
URL: http://kokoskiwi.blogg.se
Postat av: Liselott

Som sagt - en bild säger mer än 1000 ord!! 5 kg låter inte jättemycket, MEN kolla bilderna!!! Herregud, det är ju jättestor skillnad!!!! Det måste vara en enorm peppning även för dig själv att se de där bilderna!!!
Jag tycker du är sjukt modig som visar upp bilder på dig själv i underkläder!!! Det hade jag själv aldrig vågat...
Kram Liselott

Svar: Tack finaste Liselott! Va kul att du kikade förbi.Nej sanningen är brutal. Och man kan ju tycka att 5 kg knappt bör synas när man bär så mkt övervikt som jag gör. Men det syns...uppenbarligen. Och det känns.

Jag är egentligen inte ett dugg modig. Jag kände bara att bilderna fick bära eller brista... jag MÅSTE lägga upp sanningen i bloggen. Jag SKA gå i mål denna gången, jag ska bli normalviktig.

Därför vill jag dokumentera allt så att man sen om man får en svacka, kan gå tillbaka och se vad man faktiskt lyckats åstadkomma!
Kram Kimzan
Kimzan

2012-07-21 @ 21:45:29
Postat av: Emilia

Hej!
Kom in på din blogg av en slump, och nu tänker jag följa dig!!!
Skickar över en hel drös med mental styrka till dig och så länge du känner att det är behövligt.
Har själv kastat bort nästan 30kg övervikt sen mars förra året (mycket med hjälpen från vänner och familj)
Så ge inte upp :) vi är nog många som står bakom dig!

Kram Emilia


Svar: Men tack snälla söta. Och grattis till dig, va duktig du varit.. Är du i mål nu?Superkul med allt pepp från okända människor, känner mig verkligen tacksam.

Jag kämpar vidare... det går om man vill. Och möter man motgångar får man väl bryta ihop och komma igen?

Kram Kimzan
Kimzan

2012-07-26 @ 14:46:41
Postat av: Emilia

Nej jag har tyvärr lång väg kvar att gå, ligger väl lite på latsidan igen. ( det är något av de onda sidorna med sommaren)
Men man försöker väl mellan varven ändå :)
Det bästa jag tycker är när man har någon eller några som strävar efter samma sak, då kan man "spy" ur sig allt det jobbiga och bolla nytt. Allt mellan Goa matrecept, träningsövningat och min favorit... Nyttigt och gott godis/ efterrätter :)

Keep up the good work Honey :)
Kram

Svar: Ska verkligen göra mitt yttersta för att kunna peppa dig, och mig själv. Ska lägga upp lite recept och sånt idag. Så kika gärna in senare idag och kolla.
Även om man har en lång väg kvar att vandra, eller får motgångar så är det viktigaste att man inte ger upp. En skitdag behöver inte betyda en skitvecka.. eller en skitmånad... utan gör om gör rätt!

Heja oss!
Kram
Kimzan

2012-07-26 @ 20:46:32
Postat av: Pernilla

Riktigt modigt av dig att lägga ut hela den nakna sanningen, bokstavligt talat. Du har bestämt dig för att lyckas och det kommer du att göra! Kämpa på och lycka till på din resa! Häftigt att se tillbaka här sedan när du är i mål!

Svar: Tack Pernilla. Ja detta är ju min offentliga dagbok, men i grunden är den ju för mig. Därför måste jag vara ärlig. Även om sanningen är brutal!
Kimzan

2012-08-07 @ 22:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0