14 dagars matsedel á la GI

Här kommer vår matsedel för de nästkommande 14 dagarna, då jag är otroligt dålig på att äta det jag skrivit på dag för dag har jag den här gången helt enkelt bara valt ut 14 måltider som jag gillar och listar dom nedan.
 
Är det någon du vill ha receptet på NU, innan jag lagat och ätit det så hojta, så lägger jag upp det, inga problem.
 
Enligt kategori:
 
Kyckling:
* Vitlökskyckling med matvete
* Yogurthmarinerad kyckling
* Stekt kycklingfile med melon och fetaost-sallad
* Kycklinggratäng
 
Köttfärs:
* Sötpotatislasagne
* Fylld köttfärslimpa
* Tacogratäng med zuccini
* Hemmagjorda hamburgare med gratinerade grönsaker
* Köttbullar med matvetesallad
 
Kassler:
* Provensalsk grönsakslåda med kassler
* Kassler med tomat och basilikasås serveras med fullkornscouscous
 
Diverse kött:
* Grillad fläskytterfilé med guacomale och sallad
* Råris med ´grönsaker (majs, ärtor och paprika) serveras med knaperstekt bacon
* Pasta sallad med bacon (cashewnötter, parmesan, bacon, rökt påläggsskinka, fullkornspasta, sallad, paprika och rödlök)
 
Det kommer bli en smaskig tvåveckorsperiod framför oss :)
 
Dagens motion är också avklarad!
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Yoghurtmarinerade kycklingen ser jag fram emot att läsa om. Har du ätit den förut?

Svar: Nej jag har inte gjort den förut, jag hittade receptet nu i min nya Gi-kokbok. Jag lagade din vitlökskyckling i söndags. Ljuvligt gott.

Fast jag tärnade kycklingen i bitar och brynte och sen vände jag ner färskosten och grädden i bitarna. Och så hade jag råris och sallad tid. Magiskt gott. Mannen som annars är svår blev frälst ;)

Enkelt är oftast riktigt gott! Lär definitivt ätas igen.

Ska försöka lägga upp receptet till dig ikväll eller imorgon, har fullt upp nu när solen skiner, inte tid att blogga ;)
Kram
Kimzan

2012-07-22 @ 12:09:47
URL: http://sextitvakilo.blogg.se
Postat av: Sara

Ja visst är den god.. Prova nån gång att göra hela filéer.. Blir så krämig när osten smälter lite inuti..

Svar: Det ska jag verkligen göra. Har du provat med nån annan färskost? Jag är ju en sucker för taco... och peppar... det kanske vore något?
Kimzan

2012-07-24 @ 18:18:46
URL: http://sextitvakilo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0