Dagens tips: Drick mycket vatten

Detta är ett tips till er likaväl som en uppmaning till mig själv.

DRICK VATTEN VARJE DAG!

Minst 1,5-2 liter per dag bör man dricka. Såklart måste man dricka ytterligare om man tränar.

Hjärna får oss ofta att tro att vi är hungriga när vi i själva verket är törstiga. Drick därför alltid ett glas vatten eller två när du tror att du är hungrig mellan dina måltider.

 

Jag dricker förutom kaffe nästan enbart vatten. Väldigt sällan jag dricker något annat. Men ur ett viktminskningsperspektiv borde jag verkligen försöka dricka mer. När jag jobbar dricker jag alltid mycket bättre än när jag är hemma, varför förstår jag inte. Men så är det!

 

SÅ, drick mer vatten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0