Sanningen

Jag var hos Previa igår för hälsoundersökning.

Och att dom skulle kommentera min vikt och midjemått visste jag sedan innan.

Däremot blev jag väldigt orolig när jag fick mitt resultat på mitt blodtryck. Jag har alltid, med undantag efter Frejas födsel för 6 1/2 år sedan, legat på 115-120/75-80. Igår låg jag på 154/100 och när sköterskan tog om det en halvtimme senare låg jag på 154/90.

Blev beordrad att ringa min vårdcentral omgående. Så det gjorde jag. Och har fått en tid på måndag kl 15. Så får vi se då. Tills dess ska jag ha kommit igång med aktivitet å bättre mat. 

Glukos låg på 3.5
Hb (järn) låg på 135
Kolesterol snitt på 1.66

Så det är ju tur att de värdena inte också är dåliga för då hade man legat pyrt till.

När jag hade högt blodtryck efter Frejas födsel var det relaterat till stress och övervikt.

Och det är garanterat samma anledning nu. Det positiva i kråksången är att jag då lyckades gå ner 47kg och att symptomen försvann.

Så mer träning och fortsätta med vv så ska det säkert bli ordning på torpet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0